torstai 7. helmikuuta 2013

52. Pikapostaus & Barbie


Tähän mennessä oon aina jättänyt postaamatta jos kukaan ei ole ollut kuvaamassa, mutta tällä kertaa ajattelin kuitenkin. Toivottavasti tekstin jaksaa silti lukea. Mun superhyvällä kännykällä (huomaa sarkasmi) otetut kuvat ovat sentään piristämässä. Parempia nekin kun ei mitään?



Eilen menin siis Barbiella. Sillä oon mennyt aikasemmin yhden itsenäisen, yhden estetunnin, estekisat ja kaksi koulutuntia. Ja hyvin vaihtelevin fiiliksin! Ekalla ridakerralla, kisoissa ja toisella tunnilla se oli ihan kiva, mutta estetunnilla ja viimeisimmällä tunnilla ei sujunut melkein ollenkaan. Viime tunnistakin jäi vaan mieleen se, että se oli tosi vahva eikä ollut (ainakaan laukassa) yhtään kontrollissa. Silti menin tänään tallille hyvällä fiiliksellä :)

Hain Barbin tarhasta ja laitoin sen rauhassa kuntoon. Olin sen verran aikaisin, ettei ollut muita samaan aikaan ratsastamassa. Ennen selkäännousua käytiin kiertämässä maneesi ja sen kaikki hurrrrrjan pelottavat nurkat! Barbi haisteli kiltisti vesimaton ym. eikä turhia säpsyillyt.


 En saanut parempaa kuvaa, koska heppa tuli perässä.... :D

Selkään noustuani käytiin vielä tutkimassa takapäädyssä kaikkia pelottavia juttuja, ja Barbi oli itseasiassa ihan innoissaan haistelemassa niitä! Hihih hassu. Kunnollisten alkukäyntien jälkeen aloitin käynnissä volteilla. Barbi oli pikkuisen pohkeen takana, mutta taipui muuten tosi hyvin. Se antoi periksikin paljon nopeammin kuin aikaisemmin. Tein myös vähän väistöjä, mutta ne eivät sujuneet näin alkutunnista niin hyvin.


Sitten jatkoin kevyessä ravissa edelleen voltteja ja muita taivutuksia. Takapäädyssä Barbi vähän jännittyi, mutta oon keksinyt Nickenkin kanssa itsenäisesti sen, että siellä päässä laulan Justin Bieberiä (jep, kyllä vaan :DDDDDDD), niin se ei ole enää nii hurjaa ;) Varsinkin As Long As You Love Me ja Believe on heppojen lemppareita! Niin ja tämänhän teen luonnollisesti vain jos oon yksin maneesissa, heh..

Muuten Barbi kyllä malttoi hyvin, eikä lähtenyt kaahottamaan tai tullut yhtään vahvaksi. Ajoittain heppa meni sellaista rauhallista pidempää askelta, koska Barbilla on sellainen vähän kiireinen ja tikittävä ravi yleensä. Keskityin omaan istuntaan paljon, koska erityisesti Barbilla mun ryhti on entistä kamalempi. Tosin tunnilla se johtui lähinnä siitä koska reipas heppa ---> meen automaattisesti vähän etukenoon, tiedä sitten miksi. Tänään heppa kuitenkin malttoi, joten onnistuin istumaan ryhdissä harjoitusravissakin.


Välikäyntien käyntien jälkeen hain taas hyvän rytmin harjoitusravissa, kunnes jäin ovipäätyyn ympyrälle ja nostin laukan. Ensin tuli taas vähän tunne että nyt mua viedään, mutta volttien avulla Barbi tuli oikeastaan tosi hyväksi! Pääsin usein hellittämään sisäohjasta, ja Barbi pysyi kevyenä ja rentona alhaalla. Tuli muuten hyvä fiilis! Laukkasin kerran koko maneesin ympäri, mutta Barbi teki jonkun ihme sinkouksen takapäädyssä, joten jäin suosiolla ovipäätyyn. Ravissa kävin kuitenkin sielläkin, ja taas pienen laulutuokion jälkeen heppakin oli rennompi, hehee.

Pienten käyntien jälkeen jatkoin toisessa suunnassa laukassa. Siinäkin Barbi oli tosi hyvä, ja etenkin taas volteilla. Ravissa hyvän tuntuman jälkeen annoin Barbille venyttää kunnolla eteen-alas molempiin suuntiin. Heppa ravasi tyytyväisen oloisesti. Menispä useamminkin näin hyvin. Ja tietenkään tällä kerralla ei ollut kuvaajaa mukana. Nojoo, toivottavasti sujuu joskus samallalailla!


13 kommenttia:

  1. tosi kiva postaus, erillainen. Mut mut mut INA LAULAMULLE!!! PLIIIS!!!!<<3

    VastaaPoista
  2. Tää oli kiva & laulappa joskus ku mäki oon paikallaa XDDDDDD :D

    VastaaPoista
  3. Hahaha laula pliis sillonki jos mä oon maneesissa XD ;))

    VastaaPoista
  4. SINÄ JOKA KIRJOTIT MULLE ROMAANIN
    laitatko mielummin sähköpostia inamoi-@hotmail.com tai ilmeisesti oot mun fb kaveri niin sitä kautta, koska mun mielestä nää asiat ei kuulu blogin puolelle.
    en tosin tajuu mikset heti laittanu jommas kummas vaa piti tulla tänne..... :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No etkö itsekin ilmaise mielipiteesi toisten blogeissa? (En siis kirjoittanut kyseistä romaania, pisti vaan silmään)

      Poista
    2. kyllä vaan, JOS ne liittyy blogiin/tekstiin/ym ja liittyy selvästi siihen tekstiin :) mutta jos on jotain henkiläkohtaista niin en käsittele niitä näin blogissa.

      Poista