keskiviikko 28. marraskuuta 2012

27. Takaisin alkeiskurssille kiitos...

Tähän alkuun heti ilmotus, että tää postaus tulee olemaan jäätävää ja lapsellista angstausta. Jos sellanen ei kiinnosta, niin voi skipata.

Joo o. Eilen oli siis hyppäri Barbilla. Kuvasin aikasempaa tuntia ja mietin taas, että enpä haluis mennä millään superreippaalla hevosella, koska ne ei vaan sovi mulle. Niin, tosiaan luulin ettei Barbie ole sellainen. Tai ei se varmaan olekaan jos osaa ratsastaa.

Heti alkutunnista kun piti ottaa ohjat käteen ja alkaa ravamaan, niin sähläys alkoi. Mulla oli esteraippa joka nähtävästi oli virhe. Barbi alko kiidättää mua kuin jotain rättiä ja pelkäs taas ovipäätyä ja vaikka mitä. Mun järkyttävä etunoja ei auta asiaan yhtään. En vaan osaa istua suorassa ton hevosen kanssa. Heitin raipan pois ja meno vähän rauhoittui, mutten voi sanoa että olis mennyt mitenkään hyvin. Mentiin parit ravipuomit ja ne mentiin onneksi rauhassa.

Seuraavaksi mentiin kaikki (meidän lisäksi Flora, Manu, Nala ja Lipponen) pääty-ympyrälle ja otettiin siinä laukkaa. Barbi ei taaskaan taipunut aluksi hyvin vaan puski sisäpohjetta vasten. Tehtiin laukan lyhennstä ja pidennystä, ne onnistu aika hyvin.

Alotettiin hyppääminen pystystä joka oli pääty-ympyrällä. Olin toisena. Ne hypyt suju jopa hyvin! Arla sano että Barbikin voi kieltää aika helposti jos ei oo jalat kunnolla kiinni. Siis vähän niinkuin Nicke. Sitte mentiin ovipäätyyn ja siellä ympyrällä okseri. Menin kai kolme kertaa ja nekin onnistu hyvin! Tai no siis ainakin hyppäs. Barbi vaan oli sairaan raskas kädelle ja sai kiskottua mua aika hyvin kaulalle vaikka pitäs olla ihan pystyssä. Nicke sentään on kevyt.

Seuraavaksi piti mennä vesimatto ja jatkaa siitä yhden askeleen sarjalle. Barbi oli kyylännyt vesimattoa jo alkutunnista. No kieltohan sille tuli. Seuraavaksi meni yli mutta sarjan tokalle osalle tuli kielto. Se kiidätti mua silleen etten oikeestaan saanut mitään tuntumaan. Seuraavaks hyppäs ihan ok. Mutta oikeesti. Hienoa Ina, saat alue- ja kansallisella tasolla hyppäävän hevosen kieltämään 50-60cm esteelle! Eräänlainen taito kai sekin.

Sitten oli vuorossa pieni rata. Vesimatto - sarja - kapee - kaks estettä toisella pitkällä sivulla - sarja - vesimatto. Meni ihan hyvin, mitä nyt kulki pää alhaalla ja kisko mua kaulalle. Tuli ihan sellanen fiilis, että oon alkeiskurssilta karannut. Vikalle vesimatolle tuli taas kielto. Kaks kertaa. Menin sitte pelkän vesimaton ja perään sarjan + vesimaton. Ihan ookoo, mut sellasii hassui tönkköhyppyi. Niin ja sanotaan nyt vielä että unohtelin esteitä välissä. Oon ihan varma että mulle on nyt tullut joku muistihäiriö aivovamma.

Mutta ei, en todellakaan oo tyytyväinen tuntiin. Heppa kulki pitkänä ja kiidätti mua enkä osaa istua satulaan koska se on niin vahva. Eheei, en syytä hevosta. Siinä ei oo mitään vikaa, sehän on hieno kun mikä. Mutta mä en vaan enää osaa. Tää saa luvan olla viimenen estetunti hetkeen (kisoja ei lasketa). Ehkä musta nyt tulee 100% kouluratsastaja. Tai sitten ei, koska en osaa istua könöttämättä muuten kuin ilman jalustimia. Mun asenne on ihan naurettava, myönnän. Ja oon itekkin vähän hämmentynyt tästä, koska en yleensä lannistu pienistä. Mut en vaan jaksa sitä että joka estetunnin jälkeen mieli on maassa. Haluun että hyppääminen on taas kivaa! Perrassa ja Lepuskissa ne ponit ja hepat on suht. automaattejä että hyppää mistä vaan ja mitä vaan. Ennen ei oo tullut kieltoja melkeen yhtään, mutta nyt ei oo ees sellasta tuntia ollut jolla niitä ei tulisi. Ja se johtuu ihan vaan siitä, että mun pitää oikeasti alkaa ratsastamaan. Nää hepat ei anna mitään ilmaseksi ja alan tajuta mun oikeen tason. Tää on se joka opettaa. Mutta tällä hetkellä en vaan jaksa. 
Mihin mun taistelutahto jäi? Tai no sen verran sitä vielä löytyy että kisoja en peruuta. Kyllä mä tässä vielä joku päivä esteitäkin ylitän kunhan saan eka vähän motivaatiota takasin :)

Laittakaapa toki kommenttia jos on ollut samanlaisia fiiliksiä!

Video tunnista, Sylvia otti Tatua sisään niin ei saanut alkua. Joka meni siis parhaiten. Itkekää ja naurakaa. Nojoo eka kerta kun hyppäsin Barbilla ja toka kerta ylipäätään kun menin sillä. Barbi on silti tosi ihana ja haluisin kyl mennä sillä vielä sileellä!



Ja vertailuksi yks estevalmennustunti Lepuskista:





Perran Lady of the Lake

Perran Morticia
Niin ja tosta alhaalta ei sitten tarvii painaa mitään nappia :D

36 kommenttia:

  1. on ollu samanlaisia tunteita, ja itseäni ärstyttää silloin todella paljon! silloin yleensä (esim. kuin tekstissä sanoit) mennä vaikka mieleiselle erilaiselle tunnille kuten koulu. sen jälkeen kun on taas alkanut mielestäsi taas mennä hyvin koulussa niin silloin kannattaa taas yrittää niitä esteitä :)

    jos tajusit tosta pälätyksestä jotain niin hyvä :D

    mutta koitas pärjäillä! :)

    VastaaPoista
  2. Suunnilleen samatunne eilen vaikka osalti onnistukin...
    mUT AJAttele samoin ku mäxD "Sun piti nyt epäonnistua, jotta voi loistaa kisoissa!"

    VastaaPoista
  3. Mulla oli kans ihan sama tunne viime kesän kurssikisoissa:( Hepo oli ollu verkassa ihan loistava, mutta radalla ku mikäki etana ja raippa ei auttanu yhtään mitään. SE, että anto raipasta sai sen syöksymään 10 metriä ku tykin suusta ja siihen se sitte taas lopahti. Itkuhan siinä 14 vuotiaalta pääs kun tuntu ettei osaa mitään ja kaikki menee päin mäntyjä... Mutta onneks kisan "tuomari" ties millanen heppa on ja anto plussaa hyvästä yrityksestä:)

    VastaaPoista
  4. ihanaa edustan tos brunovideon lopus XD mut käyks täs nyt sillee et mä alan esteridaajaks ja sä tuuppariks :D:D:D ? mut oikeesti toi näytti jotenki tosi raskaan näköselt :/ mut muuten superkiva postaus :))))))))))))) ja tykkään tost bannerist iha sikan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo käy ;) ja jep nii näyttti se oli tosi raskas kädelle :D ja voi kiitos ;)

      Poista
  5. mikä ton biisi nimi on tossa ylemmässä videossa?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööö usherin burn, eka jonka löysin koneelta :D

      Poista
  6. Hei ei oo totta!! Mulla on ihan SAMA fiilis hyppäämisestä! Kumpa sais sen entisen esteinnon takas?! :o (nykyään tuntuu et tulee vaan epäonnistumisia.) Nojoo ehkä tää on joku joukko angstestekausi ja koht taas sujuu ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikä, no hyvä että jollakin muullakin! ja toivotaan näin ;D

      Poista
  7. Heeei kyllä se siitä vielä :) Ei toi näyttäny läheskää siltä miltä kuvittelelin tekstin perusteella. Tosin itselle niiiiiin tuttu tunne, ettei esteistä tuu yhtikäs mitää ja jos tulee nii vaatii helvetisti ratsasmista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, no se tuntu vielä kauheemmalta kun näytti :D ja niii uskon! :)

      Poista
  8. tuttu tunne!:DD tiiätki jo mun tilanteist ku oon joskus avautunu este- ja koulutunneist, ja se on ihan sika outoo et yhtäkkii motivaatio ja sinnikkyys hävii ja tekis mieli luovuttaa..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jepp... :D mut sä oot hei päässy jo yli siitä, kyl mäki täs jossain vaihees ;D

      Poista
  9. voi skinkka toi on niiiiin tuttu tunne!... :(

    mut bruno <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeppp!
      jajooo bruno ♥ ps luupääää tee blogi ;)

      Poista
    2. enn koska en osaa kirjottaa sillee selvästi enkä kummiskaa ikin muistais päivittää sitä ku kaikki päivitykset ois sellasii samanlaisii kuvattomii :D mut täytyy katella ehkä joskus xd

      Poista
  10. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  11. Et tosiaa oo ainoo joka kärsii tollasest fiiliksest :D Ei pelkästää esteil, koska niissä on aina ollu tosi huono, enkä ees hyppää Sampal mut sit kaikki muu ridaamine on ihme sähläystä ku en vaa osaa istuu siel. Menee vähä sillee et jokatoinen kerta on ihana ja onnistunu ja sit se toinen taas kamala :)

    VastaaPoista
  12. Mä sähläsin sileällä viime viikolla, kun ratsastin valmentajan superhienolla kansallisen tason estehepalla (varmasti Suomen parhaita aikaheppoja ;)). Menin päin seiniä ja jalustimet lenteli miten sattui :D Ohjaustoiminnot oli ehkä hieman hakusessa. Ei siinä mitään nolotti hieman :DD

    VastaaPoista
  13. awws miten ihana blogi :)!<3

    ♥ leave-world.blogspot.fi

    VastaaPoista
  14. nojos totta puhutaan, mulla on iha päinvastanen tunne ! :DD estetunnit onnistuu aina ja rakastan hyppäämistä, voisin jättää koulutunnit välistä ;) koulutunnit meneekin sitte usein sitä suuntaa et opettajaki kyllästyy opettaa ku ei mikää onnistu ...... jes ! mut joo, eiköhän tästä oo matka vaan ylöspäin ? ;) tsemppiä kisoihin , MUISTIN TONTTULAKIN ylpee ? ;) oho kiva romaani

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jepp i knooow oon lukenu blogist;););))))
      ja kyllä vaan!
      kiitoskiitos JA OOON mut anna unohti sen tallille........................

      Poista
    2. can't be true ........... jos se katoo nii se ostaa uuden :DD

      Poista
  15. Nätti heppa tuos alemmas videos :)

    VastaaPoista
  16. miks et menny nickellä ? o:

    VastaaPoista